Wednesday, February 13, 2013

wahai kamu disana tu !


✿.✿ بسم الله الرحمن الرحيم ✿.✿
Kau boleh hina diriku,
Kau boleh kutuk diriku,
tapi jangan sesekali hina pakaianku,
jangan hina Daku ku,
jangan hina busanaku ku..
Aku sedar aku hina, aku punya dosa, aku punya cela..aku bukan mulia,
Dan aku sedar kamu mungkin terlalu hebat, terlalu mulia dan terlalu sempurna, tanpa dosa..
Dan sebab aku berdosa, dan punya cela..
Aku sedar tahap diriku,
Aku sedar tahap kemampuanku, 
Aku sedar aku hamba Allah yang hina..
Itu lebih baik bagiku daripada riak, tak sedar diri tapi hina pada pandangan Pencipta..
p/s : Sehina mana pun seseorang itu, sudah pasti ada terselit sedikit kebaikan dalam dirinya..sebaik mana pun seseorang itu, tidak mustahil jika terselit sedikit kejahatan dalam dirinya...

0 komentar:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More