Friday, April 20, 2012

Coretan cinta buat muhammad saw


Ya Allah! Sesungguhnya aku sedar mungkin aku tidak layak untuk bertemu dengan kekasihMu. Namun, itu tidak akan memutuskan hati dan jiwaku untuk terus berubah dan berusaha agar suatu hari nanti aku mampu menatap wajah Kekasih yang begitu aku rindui itu. Duduk rapat disisinya dan menatap wajah putih bersih baginda. Semoga Allah permudahkan segalanya.




Coretan Cinta buat Muhammad

Betapa sukar benar rasanya ku jelaskan kata dari hatiku ini..
dalam kelam entah ke mana lenaku hilang..
hilang dalam malam yang akan juga pergi pada waktunya..
aku masih lagi mencuba..
mencuba mencari kata..
bagaimana harus ku tafsirkan..
tentang perasaan rindu..
tentang perasaan cinta ini..

Sarat sungguh kurasakan...
Walau mata ini tidak pernah menjadi saksi susukmu..
walau telinga ini tidak pernah sekalipun menangkap gemersik  suaramu..
Namun..Dua khazanah agung yang engkau titipkan padaku..
segala yang telah engkau tinggalkan untukku..
dan segala yang telah engkau zahirkan untukku..
Secebis kalbu ini masih mampu mengungkapkannya..

Jernih wajahmu..
Lembut tuturmu..
Cekal jiwamu..
dan teguh hatimu.. 

Wahai Kekasih Allah..
Asaku masih mampu mengungkapkan cintaku padamu
kerana aku tahu cintaku ini sangat jelas padaMu..
adapun mungkin saja aku tidak layak untuk menagih cintamu.
Sungguh inginku rasakan manisnya cinta dari Tuhanku 
dari sucinya cintamu pada TuhanMU.
Semoga aku dapat duduk di mahligaimu 
semoga aku dapat menjadi ahli keluargamu..
aku ingin sentiasa merinduimu..ya Rasullullah..
 


Assalamualaikum ^^ syukran kerana sudi berkunjung ke blog ana.. semoga perkongsian dalam blog ini dapat memberi mamfaat kepada sahabat2 semua .. insya'ALLAH .. sama2 kita sebarkan ILMU yang bermanfaat kepada semua sahabat ^^
Dipersilahkan bagi yang ingin ShaRE is CAring ..semuanya milik bersama..
Prinsip ABC
A mbil yang baik
 ✩ B uang yang buruk
  ✩ C iptakan yang baru
Salam Da'wah  W uKHuwahFIllah abADAn abaDA ..
 Keep Istiqomah wa HAMASAH Barakallahufiikum ..
^_senyum_^
Wassalamu'alaikum warohmatullahi wabarokatuh
=== ======

0 komentar:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More