Thursday, April 19, 2012

bisu dan buta..

 

Alhamdulillah.. ana bisa berbagi kembali dengan sahabat semua
Bismillaahirrahmaanirrahiim
Apa kabar Habibillah rohimakumullah... bagaimana suasana Hati dan Iman hari ini... Semoga Allah senantiasa Memberkahi dan Merahmati kita dan membantu kita Dalam Da'wah untuk bisa selalu Istiqomah di jalan-NYA ini, Insya Allah... Insya Allah Allahuma Amiin 
___________________________________________
 
 
  

Aku menjadi seorang yang seolah-olah bisu
Namun kata hati aku mampu mengungkap segala rasa.
Aku menjadi seorang yang seolah-olah buta
Namun mata hati aku dapat melihat & menilainya.

Aku lebih rela jadi 'si bisu',
Kerna aku tak mahu kata-kata dari hati menggoyahkan iman kamu,
Aku lebih rela jadi 'si buta',
Kerna aku tak mahu pandangan mata itu dikaburi dengan syaitan si pendusta.

Sejauh mana aku cuba berlari,
Hati aku tetap diuji,
Sejauh mana aku cuba meninggalkan,
Hati ini tetap rasa memerlukan,
Kerna aku manusia normal,
Punya hati & perasaan.

  

Namun aku sedar....
Hatiku sangat halus & rapuh,
Imanku ibarat roda yang kadang di atas & kadang dibawah,
Sedaya upaya aku mahu menjaga,
Agar ALLAH sentiasa merahmati & meredhai kita.

‎"Perasaan cinta yang lahir terhadap seseorang bukanlah tanda kita akan memilikinya. Namun kekadang ia muncul sebagai ujian dariNya buat kita, ingin melihat bagaimana kita memelihara, mengawal dan mengurusnya. Perasaan cinta itu amanah, dan amanah pasti akan dihisab oleh Allah.."

 

Assalamualaikum ^^ syukran kerana sudi berkunjung ke blog ana.. semoga perkongsian dalam blog ini dapat memberi mamfaat kepada sahabat2 semua .. insya'ALLAH .. sama2 kita sebarkan ILMU yang bermanfaat kepada semua sahabat ^^
Dipersilahkan bagi yang ingin ShaRE is CAring ..semuanya milik bersama..
Prinsip ABC
A mbil yang baik
 ✩ B uang yang buruk
  ✩ C iptakan yang baru
Salam Da'wah  W uKHuwahFIllah abADAn abaDA ..
 Keep Istiqomah wa HAMASAH Barakallahufiikum ..
^_senyum_^
Wassalamu'alaikum warohmatullahi wabarokatuh
=== ======

0 komentar:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More